Helsingin kaupunginosat Helka ry HelsinginSeutu-portaali Helsingin kaupunki
YTV Reittiopas Kaupunginkirjastot
Siirry alas Vastaa viestiin
Aihe: Vs:KAHVILA TULOSSA!!
TULE MUKAAN! 1.2.2010 21:58
Oletko aina toivonut kahvilaa Roihuvuoreen?
Oletko aina haaveillut kahvilan perustamisesta?

Muutama roihuvuorelainen yhdistys ja ykstyishenkilö ovat puuhaamassa kahvilaa alueelle. Se toimisi samalla kohtaamispaikkana alueen asukkaille ja tarkoitus on toimia vapaaehtoisuusperiaatteella.
Olisiko sinulla antaa resurssejasi kahvilan käyttöön esim. kolme tuntia/kk tai ihan miten vain?
Oletko taitava leipoja ja haluaisit tunnustusta taidoillesi?
Mikäli innostuit ja haluat mukaan toimintaan tai haluat lisätietoja, ota yhteyttä sähköpostitse terhi.pursiainen@pp.inet.fi
Mitään erityistaitoja ei tarvita. Innostuneisuus ja halu olla ihmisten kanssa riittävät!

Reply Quote
Aukiolo? 1.2.2010 22:46
Hieno juttu! Minkälaisia aukioloaikoja on kaavailtu? Riippuu siitä, miten työssäkäyvät esim voivat panostaa aikaansa tuohon vapaaehtoisuuteen. Ja miten tulot/kulut jakautuvat, voiko esim. koulun tai harrastustoiminnan vanhempainyhdistys tuota kautta saada jokusen rovon omaan kassaansa?

Reply Quote
Terhi 2.2.2010 11:44
Aukioloajat riippuvat täysin resursseista. Aloitus matalalla profiililla ja jos/kun porukkaa saadaan mukaan, sitä mukaa voi laajentaa. Nyt suunnitteilla 2pv/vko ja aukioloajat noudattelisivat paljolti kirjaston aukioloaikoja.
Ajatuksena on myöskin tuo, että paikalliset yhdistykset/luokkatoimikunnat tms. voisivat pientä varainhankintaa tehdä. Asian selvittely verottajan kanssa vielä kesken.

Reply Quote
Terhi 2.2.2010 11:46
Niin, unohtui mainita, että tila on kirjaston alakerrassa. Siitä tuo linkki kirjaston aukioloaikoihin.

Reply Quote
Anna-Liisa Mikkelä 2.2.2010 13:47
Saatuani kutsun torstaina 4.2. pidettävään kirjaston pelastamiskokoukseen olen siitä lähtien ajatellut tuota kirjastokahvilaa. Olisi ihanaa lukea sanoma- ja aikakauslehtiä kahvia juoden ja pullasta nauttien ja uusiin ihmisiin tutustuen. Se saisi ainakin minut liikkeelle.

Olen jakanut tiedotteita tuosta ylihuomisesta kokouksesta, olisin halunnut jakaa enemmänkin, mutta olen potenut pitkittynyttä flunssaa.

Tavataan kirjastossa!

Reply Quote
TP 6.3.2010 10:03
Hei!

Mikäli edustat jotain Roihuvuorelaista yhdistystä/seuraa ja haluaisitte silloin tällöin tehdä pientä varainhankintaa toimintanne tueksi, kahvila on oiva paikka tehdä sitä.
Seura voisi vastata esim. yhden viikon ajan tai pari iltaa kahvilan pyörittämisestä ja saisi siitä kertyneen voiton itselleen.
Lisäksi kahvilaa voisi käyttää yhdistysten kokoontumispaikkana. Ei ostopakkoa!
Ilmoita kiinnostuksesi joko tänne sivulle, Roihuvuoriseuran hallituksen jäsenelle tai suoraan minulle: terhi.pursiainen@pp.inet.fi tai 040-586 2253.

Reply Quote
Siirry ylös Vastaa viestiin